Contentoptimalisatie voor zoekmachines is een efficiënte manier om gekwalificeerd verkeer naar jouw bedrijfsblog te genereren.
In deze blog delen we enkele aanbevelingen zodat jouw berichten een groter publiek bereiken. En zodat je makkelijker gevonden kunt worden door de mensen die op zoek zijn naar oplossingen die jouw bedrijf bieden.
Wat is SEO?
SEO (Search Engine Optimization) is een reeks acties gericht op het verbeteren van de positionering van jouw site in de zoeklijsten. Een seo strategie is een fundamenteel onderdeel van digitale ontwikkeling in elk bedrijf.
SEO-tips voor jouw content
• Regelmaat
De regelmaat waarmee je je blog bijwerkt is erg belangrijk voor de zichtbaarheid ervan. Zoekmachines beschouwen een informatiebron als relevanter als deze met een bepaalde frequentie nieuw materiaal plaatst. In die zin is het raadzaam om minimaal één keer per week te publiceren.
• Zoekwoorden
Een zoekwoord is een woord of woordgroep die vaak voorkomt in een belangrijk onderwerp en dit beschrijft. Zoekmachines gebruiken zoekwoorden om de onderwerpen te identificeren waarover mensen informatie zoeken.
Met dit in gedachten is het belangrijk om een ??of twee zoekwoorden te vinden die jouw inhoud beschrijven en deze op natuurlijke wijze in jouw bericht te gebruiken. Dit maakt het voor zoekmachines gemakkelijker om jouw bericht te interpreteren en op te nemen in de resultaten.
• Metagegevens
Metadata levert semantische informatie aan zoekmachines. Dat wil zeggen ze vertellen waar de inhoud van een bericht over gaat. Dit maakt het gemakkelijker om het correct te interpreteren en voegt relevantie toe aan jouw materiaal.
• Verscheidenheid
Zoekers waarderen verscheidenheid net zoveel als mensen. Variatie in inhoudstype en lengte verrijkt de ervaring van jouw lezers en is iets dat zoekmachines waarderen. Het formaat van je publicaties wijzigen is een gemakkelijke manier om hieraan te werken.
• Lengte
Een tekstbericht moet minimaal tussen de 400 en 500 woorden bevatten. Deze extensie biedt voldoende materiaal voor zoekmachines om zoekwoorden en contextuele informatie te vinden. Hiermee kunnen ze bepalen waar jouw bericht over gaat.
Het is belangrijk om in gedachten te houden dat zoekmachines de voorkeur geven aan lange teksten. In die zin maakt een artikel tussen 1.800 en 3.000 woorden 15 keer meer kans heeft om gelinkt te worden. Als je het vergelijkt met een artikel van 600 woorden of minder.
• Externe middelen
Koppel waar mogelijk jouw inhoud aan externe bronnen die aanvullende informatie of referentie bieden. Dit geeft meer autoriteit aan jouw tekst. Het maakt het gemakkelijker voor jouw lezers om meer te weten te komen over het onderwerp in kwestie. Dat is iets wat goed wordt ontvangen door zoekmachines.
Je kunt ook je linkbuilding uitbesteden aan professionals.